×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رایزنی‌ها با ترکمنستان در زمینه انرژی و ترانزیت ثمربخش بود

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» که به عشق آباد ترکمنستان سفر کرده است، امروز پس از دیدار با «قربانقلی بردی‌محمداف» رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و همچنین سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان، با رشد مرداف همتای ترکمنستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

پس از دیدار خصوصی و رایزنی وزرای خارجه دو کشور، مذاکرات علنی امیرعبداللهیان و مرداف با حضور هیات های همراه آغاز شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات به دیدارها و گفت وگوهای سطح بالای امروز خود در عشق آباد با قربانقلی بردی‌محمداف رهبر ملی و رییس شورای مصلحت خلق ترکمنستان و همچنین سردار بردی محمداف رییس جمهور ترکمنستان اشاره کرد و گفت: در این دیدارها درباره ابعاد روابط دو جانبه، مناسبات دو جانبه و تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کردیم.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان یادآور شد: در دستور کار سفر من پیگیری توافقات روسای دو کشور و مطالب مورد نظر رهبران دو کشور قرار گرفته است.

امیرعبداللهیان خطاب به همتای ترکمنستانی خود اظهار داشت: در مباحث مربوط به انرژی، ترانزیت و همچنین تنش های آبی در منطقه و ضرورت همکاری نیرومندتر تهران و عشق آباد در حفظ منابع آبی موجود در دو کشور از جمله سد دوستی گفتگوهای رو به جلو و ثمربخشی داشتیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تصریح کرد: پیشنهادات مختلفی در خصوص همکاری های بیشتر مرزی، کنسولی، تجاری و تکنولوژی در دستورکار مشترک قرار دادیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.