×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 19 خبر
کنترل عوامل افزایش پایه پولی با قانون جدید بانک مرکزی

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به قانون جدید بانک مرکزی که از سال آینده اجرایی خواهد شد؛ اظهار کرد: قانون جدید بانک مرکزی زمینه را برای کنترل عوامل افزایش پایه پولی و افزایش نقدینگی و تورم در کشور فراهم خواهد کرد.
وی افزود:خوشبختانه شاهد بودیم امسال نرخ رشد پایه پولی، تورم و رشد نقدینگی کاهش یافت که ادامه این روند تاثیر بسیاری بر اقتصاد خواهد داشت.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار کرد: قانون بانک مرکزی در واقع با افزایش اقتدار این بانک به منظور نظارت و کنترل بر شبکه بانکی، جلوی افزایش پایه پولی توسط برخی بانک ها را هم خواهد گرفت.
محبی نجم آبادی خاطرنشان کرد: قانون جدید بانک مرکزی رابطه بانک‌ها با بانک مرکزی را به طور دقیق مشخص و جایگاه نظارتی بانک مرکزی را در راستای انجام وظایفش تقویت کرده است.
وی افزود: به نظر من قانون بانک مرکزی بخشی از یک پازل است که بخش دوم آن طرح نظام بانکداری است و باید هرچه زودتر تصویب شده و به قانون تبدیل شود تا شاهد تکمیل این پازل باشیم. در واقع قانون بانک مرکزی روابط بانک‌ها با بانک مرکزی را مشخص می‌کند و نظام بانکداری نیز رابطه بانک‌ها با مردم را تعیین خواهد کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.