×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر

به گزارش به گزارش امتداد به نقل از خبرگزاری مهر، خط تولید پک باتری‌های لیتیومی و خط تولید انواع باتری‌های صنعتی سیلد سازمان توسعه منابع انرژی وزارت دفاع امروز دوشنبه (۲۱ اسفند ۱۴۰۲) با حضور امیر «محمدرضا آشتیانی» وزیر دفاع رونمایی شد.

احداث و بهره‌برداری از خط تولید پک باتری‌های لیتیومی دستاوردهای زیادی از جمله ایجاد آمادگی جهت تأمین نیاز کشور به ویژه بخش دفاع به انواع پک سنگین باتری لیتیومی و ایجاد آمادگی لازم برای ورود به صنعت حمل و نقل الکتریکی برای کشور خواهد داشت.

گفتنی است؛ از باتری‌های لیتیومی در پک‌های مخابراتی، طیف وسیعی از پک‌های نظامی، پک‌های ESS (سامانه‌های ذخیره انرژی الکتریکی)، طیف وسیعی از پک‌های تجاری و پک‌های موتور سیکلت برقی استفاده می‌شود که احداث و راه‌اندازی این خط تولید باعث کاهش خطاهای نیروی انسانی، کاهش مصرف انرژی و افزایش سرعت تولید می‌شود.

باتری‌های صنعتی سیلد کاربردهای مختلفی از جمله تأمین و ذخیره انرژی در شبکه مخابراتی کشور، در نیروگاه‌های تولید برق، پالایشگاه‌ها، UPS (منابع تغذیه بدون وقفه)، شبکه بانکی و مؤسسات مالی کشور، حمل و نقل الکتریکی و … دارند که احداث و بهره‌برداری از خط تولید اتوماتیک انواع باتری‌های صنعتی سیلد باعث جلوگیری از واردات و خروج ارز، توسعه صادرات و افزایش توان رقابتی و ایجاد توانمندی در صادرات خدمات مهندسی می‌شود.

با ایجاد این خط، علاوه بر تکمیل سبد محصولات مورد نیاز کشور (از ۳ آمپر ساعت تا ۳۰۰۰ آمپر ساعت) ظرفیت تولید انواع باتری‌های صنعتی سیلد، ۳۵٪ افزایش یافته است و عملاً کشور بی‌نیاز از واردات این‌باتری‌ها خواهد بود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.