×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

افزونه جلالی را نصب کنید.  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
افزایش سرمایه ۱۴۰ هزار میلیاردتومانی بانک‌های تحت مدیریت دولت تا پایان سال

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از شادا، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: سال گذشته افزایش کفایت سرمایه بانک‌ها ۹۸ هزار میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰، افزایش سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت به ۴۳ هزار میلیارد تومان رسید. 

وی گفت: تا پایان اسفندماه این میزان به ۱۴۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد که در مجموع بیش از ۲۷۰ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت خواهد بود و این در حالی است که در پایان سال ۹۹ مجموع سرمایه بانک‌های تحت مدیریت دولت در همه دولت‌های گذشته در مجموع ۲۷۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

خاندوزی افزود: در دو سال و نیم اخیر تا پایان اسفندماه معادل کل سرمایه تا پیش‌ازاین دولت بانک‌های تحت مدیریت دولت به سرمایه بانک‌های دولتی اضافه خواهیم کرد که توان و قدرت اعتباردهی بانک‌ها افزایش یابد تا بتوانیم برای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ توان اعتباردهی و تسهیلات و رفع نیاز تولیدکنندگان و مردم را در وضعیت بهتری قرار گیرد.

وی در خصوص افزایش نرخ ارز طی روزهای گذشته نیز یادآورشد: با اتفاقات در منطقه و حمله به مردم یمن و تحولات دیگری از جمله آغاز سال نو میلادی چینی‌ها، بسیاری از حواله‌ها به‌ناچار باید تسویه می‌شد و مجموعه این تدابیر موجب افزایش نرخ ارز در بازار شد که با ورود بانک مرکزی طی روزهای آینده شاهد ثبات در نرخ ارز خواهیم بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره سنگ‌اندازی بانک‌ها در ارائه تسهیلات با وجود تأکیدات رئیس‌جمهور نیز گفت: دستور آیت‌الله رئیسی در مجمع‌عمومی بانک مرکزی جدی است و تمهیدات بسیار خوبی در این زمینه از سوی بانک مرکزی ایران اندیشیده شده است.

خاندوزی بیان داشت: بانک مرکزی ۱۲۰ هزار مورد افزایش سهمیه پرداخت وام ازدواج را به شبکه بانکی کشور ابلاغ کرده و اکنون نیز بیش از ۱۰۰ هزار مورد افزایش ظرفیت پرداخت وام فرزندآوری از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده است.

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.