×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 17 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
بپاس، سرمایه اش را ۱۰۴ درصد بیشتر می کند

به گزارش پایگاه خبری امتداد، هیات مدیره بیمه پاسارگاد  که با نماد بپاس و سرمایه ۶۱٫۲۳۶ میلیارد ریال در بازار سرمایه کشور فعال است، در روز ۲۹ شهریورماه امسال، به افزایش ۶۳٫۷۶۴ میلیارد ریالی این شرکت بیمه خصوصی و رسیدن سرمایه این شرکت به ۱۲۵٫۰۰۰ میلیارد ریال رای مثبت داد.

بر اساس این گزارش، افزایش سرمایه یادشده که با هدف ارتقای نسبت توانگری، حفظ مجوز قبولی اتکایی، افزایش ظرفیت نگهداری شرکت، انتقال سود حاصل از تسعیر ارز به سرمایه با عنایت به الزام بیمه مرکزی و نیز تأمین منابع جهت توسعه فعالیت های آتی شرکت بیمه پاسارگاد، از سوی هیات مدیره تصویب و به مجمع پیشنهاد شده است، از محل سود انباشته و سایر اندوخته ها انجام خواهد شد.

بر این اساس، گزارش توجیهی این افزایش سرمایه برای اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است که اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش یادشده متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در عین حال، افزایش سرمایه بیمه پاسارگاد منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود.

این گزارش حاکی است، هم اکنون ابوالقاسم دباغ به عنوان رییس، معصوم ضمیری به عنوان نایب رییس و حمید احمدزاده کاشانی، نصرالله طهماسبی آشتیانی و رحیم مصدق، به عنوان سه عضو دیگر هیات مدیره شرکت بیمه پاسارگاد فعالیت می کنند که از این بین، ضمیری سکانداری این شرکت بیمه را بر عهده دارد.

میزان سهام شناور بیمه پاسارگاد در پایان خردادماه سال جاری ۱۷٫۱۶ درصد بوده و بانک پاسارگاد با مالکیت ۲۰ درصد و شرکت مدیریت توسعه پارس حافظ با مدیریت ۱۹٫۲۲ درصد سهام، بزرگ ترین سهامداران این شرکت محسوب می شوند.

آخرین نسبت توانگری بیمه پاسارگاد نیز ۲۹۶ درصد اعلام شده که این شرکت را در زمره توانگرترین شرکت های بیمه در ایفای تعهدات قرار داده است.

شـرکت بیمه پاسارگاد بـا سـرمایه ۴۵۰ میلیـارد ریـال (شـامل  ۴۵۰ میلیون سهام، بـه ارزش اسـمی هـر سـهم یکهزار ریـال) کـه ۵۰ درصــد آن معـادل ۲۲۵ میلیــارد ریــال پرداخـت شــده بــود، بـه ثبــت رســید و در ســال هــای ۱۳۸۷ ، ۱۳۸۸ و ۱۳۸۹ معــادل ۵۰ درصــد دیگــر از ارزش اســمی ســهام از محــل مطالبــات و آورده نقــدی ســهامداران تـامین شد و سرمایه این شرکت طـی چنـد مرحلـه بـه مبلغ ۶۱٫۲۳۶ میلیـارد ریـال (شـامل ۶۱٫۲۳۶٫۰۰۰٫۰۰۰ سهم، به ارزش اسمی هر سهم یکهزار ریال) افزایش یافت.

شرکت بیمه پاسارگاد (سهامی عام) در تاریـخ ۱۸ بهمن ماه ۱۳۸۵ به شماره ثبت ۲۹۰۰۷۰ و شناسه ملی ۱۰۱۰۳۲۷۰۲۰۱ در اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیر تجاری تهران به ثبت رسید و پس از طی تشریفات لازم در تاریخ ۲۹ بهمن ماه همان سال پروانه فعالیت خود را در تمامی رشته های بیمه ای از بیمه مرکزی جمهوری دریافت و در تاریخ اول اسفندماه با صدور نخستین بیمه نامه، فعالیت رسمی خود را آغاز کرد. 

بپاس در پایان دوره سه ماهه منتهی به ۳۱ خردادماه سال جاری دارای ۹۰ شعبه، ۲٫۰۵۳ نمایندگی حقیقی، ۳۵ نمایندگی حقوقی و ۴۲٫۷۵۲ نماینده فروش بیمه عمر در سطح کشور بوده است. 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.