×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Sunday, 28 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
تحول در سازمان بدون توجه به سرمایه انسانی امکان‌پذیر نیست

  به‌گزارش پایگاه خبری امتداد ؛ میرهاشم موسوی در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های معاون سابق منابع انسانی با تأکید بر این‌که «منابع انسانی موتور محرکه سازمان تأمین‌اجتماعی است»، گفت: در بین منابع مختلف، سرمایه انسانی، دال مرکزی سازمان به لحاظ اداری و سازمانی است و از این رو باید همواره مورد توجه ویژه باشد. هیچ سازمانی بدون همدلی و همراهی نیروهای انسانی خود نمی‌تواند خلق حرکت و ایجاد تحول کند و رشد سازمان بدون رشد و ارتقای منابع انسانی ممکن نیست.

موسوی ادامه داد: همه باید به این قائل باشیم که تا زمان پایان مسئولیت، رویکرد توسعه و توجه و خدمت به منابع انسانی باید در اولویت باشد. اگر به نیازهای کارکنان توجه کافی صورت نگیرد، اهداف و مأموریت‌های اصلی سازمان نیز محقق نخواهد شد. حجم و تنوع مطالبات از این حوزه بالاست و در مقابل این مطالبات، مدیران با محدودیت‌هایی روبرو هستند و این وضعیت، کار مدیریت منابع انسانی را سخت می‌کند.
مدیرعامل سازمان با تقدیر از اقدامات مثبت انجام شده افزود: کارهای نکرده‌ای در حوزه منابع انسانی داریم که باید با مدلی جدید سراغ این مسائل می‌رفتیم. نتایج تحلیل‌های ما این بوده که دو حوزه منابع انسانی و اداری – مالی باید تجمیع شود. فاصله ایجاد شده بین این دو حوزه، که حتماً با تحلیل‌های متأثر از شرایط دوره‌های قبل ایجاد شده، موجب برخی چالش‌ها در این حوزه شده است، درصورتی‌که در برخی حوزه‌ها نیاز به تمرکز داریم تا بتوانیم فرایندها را بهینه کرده و بهتر تصمیم بگیریم و عمل کنیم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی ادامه داد: ممکن است چنین تجمیعی در سایر حوزه‌های سازمان هم اتفاق بیفتد و این کار فقط به همین حوزه محدود نمی‌شود. هدف از تجمیع ساختارها این است که فرایندها کوتاه‌تر و مؤثرتر شده و چابکی سازمان افزایش یابد و بخشی از چابک‌سازی قطعاً در تغییرات و اصلاحات ساختاری است. البته این آغاز تغییرات و اصلاحات است و در سایر بخش‌ها نیز احتمالاً تغییراتی انجام خواهد شد. ساختار سازمان در شرایط فعلی واقعاً نیاز به ترمیم و اصلاح دارد. انشاءالله این کار را به اقتضای شرایط با همراهی همکاران جهت خدمت بیشتر و بهتر به ذی‌نفعان سازمان انجام خواهیم داد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.