×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 18 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
دیدار دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با معاون قضایی دادستان کل کشور

 به گزارش پایگاه خبری امتداد ،  در ابتدای این نشست جمادی معاون قضایی دادستان کل کشور انتخاب شایسته محسن پورکیانی را که با رای قاطع اعضای شورای عمومی صورت گرفته تبریک عرض کرده و ضمن قدردانی از اقدامات و همکاری‌های ارزشمند سندیکا با قوه قضاییه در زمان تصدی کریمی دبیرکل سابق اظهار کرد: قوه قضاییه این انتخاب را با توجه به جایگاه سندیکا در صنعت بیمه و تجارب ارزشمند بیمه ای دبیرکل جدید بفال نیک گرفته و امیدوار است با تعامل و همکاری‌های بیشتر و بر اساس وظایف و مسئولیت‌های کارگروه مشترک حقوقی که دستورالعمل آن به تایید معاون اول قوه قضاییه و ستاد اجرایی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه رسیده است بر حول محورهای مندرج در دستورالعمل کارگروه، بتوانیم بخشی از مسائل و چالش‌های قانونی و حقوقی فی ما بین قوه قضاییه و موسسات بیمه را حل و فصل کرده و با بررسی راهکارهای تسهیل و تسریع در امور بیمه‌گذاران و رعایت حقوق صنفی و قانونی موسسات بیمه نوعی وحدت رویه در صدور آرای محاکم قضایی در امور بیمه‌ای را به وجود بیاوریم.

وی در ادامه اظهار کرد: کارها و اقدامات خوبی تاکنون صورت گرفته و در رابطه با پرونده‌ها سعی خواهیم کرد یک رویه واحد به وجود بیاوریم و تصمیمات منطقی و بهتری اتخاذ شود و از باب کلان موضوع در چهارچوب حفظ و صیانت از بیت المال قابلیت طرح و بررسی دارد.

معاون قضایی دادستان کل کشور در بحث آموزش بیمه‌ای قضات نیز با اظهار خرسندی از اقدامات انجام شده این پروژه را بسیار مفید و ارزشمند ارزیابی کرد.

جمادی در خاتمه سخنان خود اظهار امیدواری کرد: در آینده بتوانیم در یکی از جلسات ستاد اجرای اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های آتی کارگروه حقوقی مشترک به استحضار اعضای این ستاد برسانیم.

در ادامه این نشست محسن پورکیانی با قدردانی از تعامل و همکاری‌های ارزشمند قوه قضاییه، معاونت اول قوه قضاییه و معاون قضایی دادستان کل کشور اظهار امیدواری کرد: با مساعدت‌های این سازمان بتوانیم بخشی از مسائل و مشکلات حقوقی موسسات بیمه را حل و فصل نماییم.

دبیرکل سندیکای بیمه گران با اظهار امیدواری در مورد مصوبات و اقدامات کارگروه مشترک حقوقی گفت: تعداد قابل ملاحظه‌ای از پرونده‌های ورودی به محاکم قضایی کاهش یافته و امیدواریم امور بیمه گذاران و موسسات بیمه با ایجاد وحدت رویه و آشنایی هرچه بیشتر قضات شریف با مسائل بیمه‌ای به نحو مطلوبی انجام و برخی مشکلات و موانع موجود برطرف گردد.

دبیرکل سندیکای بیمه‌گران موضوع تشکیل کارگروه مشترک حقوقی قوه قضاییه و صنعت بیمه را از نیازها و درخواست‌های سال‌های گذشته صنعت بیمه دانست و اظهار امیدواری کرد: در دور جدید فعالیت‌های سندیکا توجه ویژه‌ای به موضوعات و وظایف در دستورالعمل کارگروه نمایند و از ظرفیت‌های به وجود آمده با توجه مساعدت‌های ارزشمند قوه قضاییه به نحو احسن بهره‌برداری شود.

گفتنی است کارگروه مشترک حقوقی قوه قضاییه و صنعت بیمه در راستای تحقق اهداف از چشم انداز و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ابلاغی مقام معظم رهبری و با هدف هم افزایی و ضرورت رفع موانع حقوقی و قضایی صنعت بیمه و تسهیل و تسریع در ارائه خدمات به بیمه گزاران و آحاد مختلف جامعه، راه اندازی شده است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.